در جریان باش

آرشیوه نوشته ها

در جریان باش

آرشیوه نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

یادداشت خبرنگار پارلمان شهر: یک صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح دیروز با حضور بیست و یک عضو در تالار شورای شهرداری اصفهان برگزار شد.

1- رضا امینی، رئیس شورای شهر در نطق پیش از دستور خود به اتفاقاتی که در هفته گذشته صورت گرفت پرداخت و انتخاب عبدالله ویسی به شهروندان و هواداران این باشگاه تبریک گفت و آروزی موفقیت برای این دو تیم اصفهانی کرد!

نکته قابل توجه در این صحبت ها این بود که ارتباط و اهمیت این موضوع با جلسه علنی شورای شهر و نطق پیش از دستور شورا نسبت به مسائل مختلف شهر چقدر است؟!


2- بازار حضور شهرداران مناطق مختلف اصفهان نیز در این جلسه داغ بود؛ تعدادی از این شهرداران که به تازگی تغییر کرده و به منطقه دیگری منتقل شده بودند، در این جلسه حضور داشتند. پس از اتمام لوایح مختلف شورا، به هنگامی که همه شهرداران قصد خروج ازصحن علنی شورا را داشتند، رضا امینی، به "حسین کارگر" شهردار جدید منطقه سه تبریک گفت! این تبریک به نوعی برای بسیاری جای سوال داشت...!

3- جانثاری در این جلسه روز پر تذکری داشت، وی در چند لایحه مختلف به بحث و گفت و گو با شهرداران و مدیران مناطق پرداخت و از همین رو شاید به توان او را پر کار ترین مرد شورای دیروز نامید.


4- بیت الغزل یک صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان "انشا – تحقیق" مهدی باقربیگی، بازیگر سال های دور "قصه های مجید" بود؛ او که در این جلسه به یاد سال های قدیم و تحقیقات و انشاهایش در مدرسه افتاده بود، به خواندن چند کلمه از روی برگه، آن هم با چند اشتباه گفتاری پرداخت. سپس اسلایدی پیرامون ضرورت کاشت یک شاخه گل و کمک آن به محیط زیست را با صدای لرزان و با چند اشتباه گفتاری خواند و این موضوع سبب خنده سایر اعضا شد.

عده ای در گوشه و کنار شورا در هنگام ارائه این "تحقیق-انشا" می گفتند که ای کاش باقربیگی قبلا از روی این مطلب می خواند تا این گونه حاشیه ایجاد نمی کرد.

حداقل برآورد صورت گرفته درباره اتفاقات از این دست در جلسه شورای شهر دیروز این بود که چرا اعضای شورای شهر که در مقام دکتر و یا مهندس به این مرجع سیاست گذاری راه یافته اند توان بیان نطق و تذکرات خود به صورت شفاهی را نداشته و حتی در زمان قرائت آن ها از روی برگه که اغلب دست نوشته خودشان نیز هست، دچار مشکل می شوند به گونه ای که در جلسه یک صد و سی و پنجم شاهد چند مورد از این دست مسائل بودیم.


5- رسول جزینی که پس از مدت ها غیبت در این جلسه حاضر شده بود، در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه یک سال از استیضاح سقائیان نژاد می گذرد، تأکید کرد: در حال حاضر تیم مدیریت شهری اصفهان فعالیت های خوبی داشته و این موضوع از هیچ کس پوشیده نیست؛ البته درست است انتخاب شهردار جدید در چند نقطه با انحراف مواجه شد و گروه چند نفره با خواسته ها و اعمال نظریات خود عیوب وارد شده به شهردار استیضاح شده را پر رنگ تر نشان دادند که اگر لازم باشد آن را تشریح خواهم کرد، اما از حق نگذریم که انتخاب جمالی نژاد با سابقه فعالیت های مختلف نکات مثبتی را به همراه داشته است.

این صحبت ها به نوعی نمایانگر تشید اختلافات در چند روز اخیر بین چند اعضا شورای شهر و رئیس شورا می باشد!

البته عده ای در تشریح این صحبت ها تأکید داشتند که این صحبت ها، به حاضری زدن و حضور پر رنگ در این جلسه از سوی جزینی باز می گردد؛ چرا که وی طبق سخنان قبلی خود تا مرداد ماه امسال نمی تواند جلسات را به صورت منظم شرکت کند.

6- آخرین حاشیه این جلسه هم به تبریک عجیب احمد شریعتی، نائب رئیس شورای شهر باز می گردد؛‌ او پس از تبریک های مختلف اعضا شورا به جزینی، به دلیل قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی، به ورزشکاران اصفهانی تیم ملی " فول تو آپ کنتاکت " تبریک گفت؛ این درحالی بود که شریعتی حتی نمی تواسنت تلفظ صحبح این رشته را بیان کند و این موضوع دقایقی خنده را بر لب های سایر اعضا شورا نشاند.

اسم دقیق این رشته top katate full contact است.

تابناک اصفهان

  • امیرحسین تاجمیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی