در جریان باش

آرشیوه نوشته ها

در جریان باش

آرشیوه نوشته ها

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

این هفته سخنگوی شورای اسلامی شهر در نشست مطبوعاتی خود از اهدا کردن سه میلیارد ریال به ستاد دیه به منظور فراهم شدن زمینه آزادی زندانیان غیرعمد توسط شورای شهر خبر داده است.

این کمک مالی که در هفته گذشته به صورت طرح یک فوریتی به شورای شهر اعلام شد، پس از برخی مخالفت ها به کمیسیون تلفیق رفت و بالاخره در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورا به تصویب رسید.

نکته قابل توجه در این میان، این است که طبق قانون این هزینه ها و کمک های مالی که بیشتر از همان مالیات های مردم است، صرف آزادی زندانیان نمی شود؛ بلکه صرف هزینه های اجرایی و تبلیغات تلویزیونی برای آزادی زندانیان در قالب برنامه " یک شهر، ضیافت‌" می شود اما در روند اطلاع رسانی این صحبت ها به گونه ای عمل شد که انگار تک تک اعضا با هزینه شخصی این اعتبارات را تأمین کرده اند.

از سوی دیگر نیز این حرکت به ظاهر خیر خواهانه هر چند سبب آزادی چند تن می شود اما به نوعی شائبه ایجاد زمینه فعالیت های انتخاباتی را برای بیست و یک عضو فعلی شورا ایجاد می کند چرا که در چند روز اخیر جو شدیدی علیه برخی فعالیت های رسانه ای نهادهای مختلف برای زمینه سازی حضور عده ای در شورای پنجم ایجاد شده است!

شاید بیان این نکته خالی از لطف نباشد که این لایحه دیروز در حالی تصویب شد که برخی اعضای شورا در این جلسه با اشاره به حضور برخی افراد مختلف در صداوسیما نسبت به فعالیت زودهنگام انتخاباتی و همچنین استفاده از منابع بیت المال و رسانه ملی در راستای تبلیغات انتخاباتی هشدار داده اند.

با این وجود نباید از خاطر برد که هزینه های این چنینی که بیشتر آن ها نیز از جیب مردم است، به نام عده ای بوده و به کام عده دیگر!

تابناک

  • امیرحسین تاجمیر